
17/02/2005, 15:26
|
 | | | Fecha de Ingreso: agosto-2004
Mensajes: 517
Antigüedad: 20 años, 6 meses Puntos: 0 | |
Exactamente, algunas de las funciones matemáticas de Flash son meras aproximaciones y eso advirte el diccionario de funciones: % (modulo)
Availability
Flash Player 4. In Flash 4 files, the % operator is expanded in the SWF file as x int(x/y) * y, and may not be as fast or as accurate in later versions of the Flash Player.
Además, para empeorar: Description
Operator (arithmetic); calculates the remainder of expression1 divided by expression2. If either of the expression parameters are non-numeric, the modulo operator attempts to convert them to numbers. The expression can be a number or string that converts to a numeric value.
Example
The following is a numeric example that uses the modulo (%) operator.
trace (12 % 5);
// returns 2
trace (4.3 % 2.1);
// returns approximately 0.1
Sin embargo, las funciones de multiplicación, división, suma y resta si son precisas, eso debe bastar para que desarrolles una función que cumpla con la función Módulo.
Saludos. |