Ver Mensaje Individual
  #1 (permalink)  
Antiguo 13/05/2010, 10:25
astut
 
Fecha de Ingreso: septiembre-2005
Ubicación: Valencia
Mensajes: 738
Antigüedad: 19 años, 3 meses
Puntos: 5
Pregunta Sockets con php y actionscript, no conecta

Hola, estoy siguiendo la siguiente guia:
http://www.kirupa.com/developer/flas...ets_flash8.htm

Donde creamos un script php que hace de servidor y un chat en actionscript que se comunica con este a traves de sockets.

codigo flash (el que no se conecta, AS2):
Código:
mySocket = new XMLSocket();
mySocket.onConnect = function(success) {
	if (success) {
		msgArea.htmlText += "<b>Server connection established!</b>";
	} else {
		msgArea.htmlText += "<b>Server connection failed!</b>";
	}
};
mySocket.onClose = function() {
	msgArea.htmlText += "<b>Server connection lost</b>";
};
XMLSocket.prototype.onData = function(msg) {
	msgArea.htmlText += msg;
};
mySocket.connect("192.168.1.104", 9999);
//--- Handle button click --------------------------------------
function msgGO() {
	if (inputMsg.htmlText != "") {
		mySocket.send(inputMsg.htmlText+"\n");
		inputMsg.htmlText = "";
	}
}
pushMsg.onRelease = function() {
	msgGO();
};
Shell script php (servidor, va bien):
Código PHP:
#!/usr/bin/php -q
<?php
/*
    Raymond Fain
    Used for PHP5 Sockets with Flash 8 Tutorial for Kirupa.com
    For any questions or concerns, email me at [email protected]
    or simply visit the site, www.php.net, to see if you can find an answer.
*/


// E_ALL is a named constant (bit of 2047)
// error_reporting(E_ALL) ensures any errors will be displayed
error_reporting(E_ALL);

// set_time_limit() is set to 0 to impose no time limit
set_time_limit(0);

// ob_implicit_flush() will push the whole message to flash (including any extra markups like terminating zeros)
ob_implicit_flush();

// address set to internal port for the socket to bind to and port set to something above 1024 so flash will connect
$address '192.168.1.104';
$port 9999;

//---- Function to Send out Messages to Everyone Connected ----------------------------------------
// $allclient is an array of resource id's that php will refer to for the sockets
// $socket contains the resource id for the flash client who sent the message
// $buf is just the message they sent, we are sending to everyone using a foreach loop
function send_Message($allclient$socket$buf) {
   foreach(
$allclient as $client) {
           
        
// socket_write uses the $client resource id (which calls on the socket) and sends it our message (which is the second flag)
       
socket_write($client"$socket wrote: $buf");
   }
}



//---- Start Socket creation for PHP 5 Socket Server -------------------------------------

// socket_create function is pretty simple, depending on what you want it to do, you can just rig it for that,
// AF_INET is a "kind of" default address/protocol family that I have used,
// then socket_create takes and uses SOCK_STREAM, another default available socket type, 
// and uses a SOL_TCP protocol to have a guaranteed data sending. 
if (($master socket_create(AF_INETSOCK_STREAMSOL_TCP)) < 0) {
   echo 
"socket_create() failed, reason: " socket_strerror($master) . "\n";
}

// this little beauty is hard to understand, but very useful to our kind of chat
// we want to be able to reuse our sockets, so we set our $master socket with a level at SOL_SOCKET, 
// with it reusable (SO_REUSEADDR), and a "1" in the mixed optval spot to make it true.
socket_set_option($masterSOL_SOCKET,SO_REUSEADDR1);

// now we need to bind our socket to the address and port specified.
if (($ret socket_bind($master$address$port)) < 0) {
   echo 
"socket_bind() failed, reason: " socket_strerror($ret) . "\n";
}

// to allow our socket server to listen for incoming calls made by our flash client, we need
// to use socket_listen on our $master socket. The next flag indicates that only 5 calls at a time.
// any others will be refused until there is sufficient room to process a new call.
if (($ret socket_listen($master5)) < 0) {
   echo 
"socket_listen() failed, reason: " socket_strerror($ret) . "\n";
}


// this will allow an easy way to keep track of sockets connected to our server
$read_sockets = array($master);

//---- Create Persistent Loop to continuously handle incoming socket messages ---------------------
while (true) {
   
$changed_sockets $read_sockets;
   
   
// socket_select is used here to see if there were any changes with the sockets that were connected before
   // $num_changed_sockets is here so you can check to see if the change is true or not with a subsequent function
   
$num_changed_sockets socket_select($changed_sockets$write NULL$except NULLNULL);
   
   
// we run a foreach function on $changed_sockets to see whether it needs to be added (if new), determine the message it sent
   // or determine if there was a socket disconnect
   
foreach($changed_sockets as $socket) {
           
        
// now if the $socket currently being checked is the $master socket, we need to run some checks
        // if not then we will skip down to else and check the messages that were sent
       
if ($socket == $master) {
               
            
// socket_accept will accept any incoming connections on $master, and if true, it will return a resource id
            // which we have set to $client. If this did not work then return an error, but if it worked, then add in 
            // $client to our $read_sockets array at the end.
           
if (($client socket_accept($master)) < 0) {
               echo 
"socket_accept() failed: reason: " socket_strerror($msgsock) . "\n";
               continue;
           } else {
               
array_push($read_sockets$client);
           }
       } else {
       
               
// socket_recv just receives data from $socket as $buffer, with an integer length of 2048, and a mystery flag set to 0
            // that mystery flag has no real documentation so setting it to 0 will solve it as others have done.
            // we've also set it as a var $bytes in case we need to ensure data sending with socket_write, which is optional
           
$bytes socket_recv($socket$buffer20480);
           
           
// if the $bytes we have is 0, then it is a disconnect message from the socket
           // we will just search for it as an index and unset that socket from our $read_sockets and
           // finish up with using socket_close to ensure it is closed off
           
if ($bytes == 0) {
               
$index array_search($socket$read_sockets);
               unset(
$read_sockets[$index]);
               
socket_close($socket);
           }else{
                
                
// we need to make sure $read_sockets isn't messed with, so setting up a new variable called $allclients
                // will ensure this. We then shift the array so that our $master socket is not included to the count when
                // we send our data to all the other sockets in $allclients.
                  
$allclients $read_sockets;
                   
array_shift($allclients);
                
                
// just a simple call on our premade function 'send_Message' with $allclients, $socket (current one), and $buffer (the message)
                   
send_Message($allclients$socket$buffer);
            }
       }
      
   }
}

?>
Inicio el script en php que hace de servidor desde cmd, ok, el servidor queda a la escucha.

Pero cuando flash intenta conectarse al servidor, no lo consige, y eso que he indicado la misma direccion ip y puertos en ambos.

He estado leyendo y creo que tiene que ver con la politica de sockets de adobe, he creado un archivo crossdomain.xml con el siguiente contenido:

Código:
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE cross-domain-policy SYSTEM "/xml/dtds/cross-domain-policy.dtd">

<!-- Policy file for xmlsocket://socks.example.com -->
<cross-domain-policy> 

   <!-- This is a master socket policy file -->
   <!-- No other socket policies on the host will be permitted -->
   <site-control permitted-cross-domain-policies="master-only"/>

   <!-- Instead of setting to-ports="*", administrator's can use ranges and commas -->
   <!-- This will allow access to ports 123, 456, 457 and 458 -->
   <allow-access-from domain="*" to-ports="*" />

</cross-domain-policy>
Y lo he puesto en el directorio del proyecto, pero nada..

Todos los archivos estan en una carpeta en mi servidor wamp, ¿Como lo arreglo?

Gracias!
__________________
http://www.pkmrpg.es

Última edición por astut; 13/05/2010 a las 10:30