Hola de nuevo
Me he estado informando más en profundidad y encontré la siguiente información que me hace dudar de la capacidad de webmin. ¿Qué opinan?
Cita: Webmin vs. Commercial control panel.
There is a lot of confusion over what webmin is and what it can do. We wish to clear this up.
- Webmin is not a replacement for a commercial control panel
- Webmin is not for web hosting companies who need/want documented/streamlined procedures for managing accounts
- Webmin is not as user friendly as WHM/cPanel ® or Plesk
- Webmin does not have allow you to automatically generate “users” or “accounts” which have their own access to web services (ie, their own control panel).
- Webmin creates no relationship between web, FTP, mail, dns “users”.
- Webmin can manage system users but creates no relationship between them and hosted websites, email addresses, DNS zones, etc.
- Overall, webmin does not centrally configure your server for simplified management.
WHM/cPanel ® and Plesk are tools that solve all of these problems as a small upgrade to any VPS package.
Relacionado con este tema vi una posibilidad de hacer un upgrade del servidor mudándome a otra empresa que me ofrece un plan con panel plesk 8. Una de las dudas que tengo es si puedo actualizar el software del servidor igual que lo hacía en WHM. Es decir, en WHM tenía una opción (apache update) para recompilar apache activando o desactivando módulos y eliguiendo la versión de PHP que quería poner... eso me venía de fábula para mantener actualizado el software servidor ya que es automático y yo no tengo mucha idea de hacerlo manualmente. ¿Tiene plesk algo parecido?
Gracias